Khamis, 18 Jun 2009

OkEY.. aKu KeMBaLi LaGi...

salam untuk semua.. hmm, dah lama aku xtulis dalam blog nie.. maklum la.. dah sampai tahap genting n bz skit skang nie.. slasa aritu, aku baru d selia oleh PLA aku.. hmm.. takut gak pada mulanya.. tp pastu ok ja.. aku pun xtau pa yg jd ngn dr aku time tue, sama ada aku jd hipokrit ataupun aku jd profesional.. huhuh... lantak la, yg pnting, suma nya slamat.. sgala2nya lgkap wat masa skang. blum da yg kna komen ygt panaz2.. alhamdulillah.. arini PLA aku bertolak g wat Umrah.. so, aku doakan beliau salamt pergi n pulang.. n aku turut mendoakan, agar terbuka pintu hati beliau untuk kurniakan kami yg dibawah seliaan beliau diberikan gred A dlm praktikal nie.. bukan pa, senior2 sblum ni pun xda sapa pun yg dapat A.. takut aku dgr.. paling tggi pun B+.. hope beliau terbuka pintu hati untuk bg pluang kat kami pcah rekod untuk dapat kan A di bawah seliaan beliau. insya allah..
hmm.. dah sebulan lbih aku wat praktikal n mrasa hidup dlm pnjara. pahait manis suka duka aku dah rasa dlm nie. da sbln lbih lg untuk aku tamatkan title aku as a stdnt.. hope sumanya ok.. pa yg aku nak kongsi, da gak dalam kalangan klien aku nie yg dah bebas dlm 2 mggu nie. tp pa yg blaku sblum depa dbebaskan, depa jd susah hati n gelisah len macam ja. so, akupun ngn tanpa rasa segan silu n tebalkan muka, korek la cita sbnarnya drpd depa yg tampah resah gelisah..
hmm, jwpn yg aku dapat, depa lbih suka dok dlm pnjara drpd bebas d luar sana?? why??? ni jwpn yg depa bg:
  1. kat luar sana bnyak dugaan, t takut terlibat ngn jenayah lg.
  2. kat pnjara xpayah pk truk2. makan free, tmpat tdo free. tp kalo d luar sana, sumanya perlukan duet. n ni jd sebab utama depa takut terjebak ngn jenayah smula if alami kesempitan wang.
  3. n yg pling aku sedih bila dgr, da dr kalangan depa ni dah kna reject ngn famili sndr.. kesian kan.. cuba bayangkan kalo kita yg kna reject ngn famili sndr? pa yg kita rasa? pk pk kan, slamat beramal k.. bila dah kna reject, self-cnfdnt mula hilang n hidup rasa xbeerti lg. coz bg depa, famili la tmpat depa dapatkan smula smangat n try untuk berhadapan ngn psepsi masyarakat.. so, bila dahj jadi camni, musnahlah sgalanya.. btol x???

hmmm.. aku cedey gak bila dgr depa crita cam tue.. kalo kita, mesti la hepy bila dah bleh kuar dr pnjara, tp depa plak sebaliknya. macam pelik, tp ni benar.. da yg xlalu makan, murung ja, n dah hilang sgala mood.. kesian kan.. papapun, aku doakan depa berjaya d luar sana. n aku hope depa xkan terjebak lg dalam kancah jenayah.. amin..

p/s : ni bukan maklumat dlm sesi kaunseling k, ni time aku cakap kosong2 ja ngn depa. so, bleh la aku kongsi. kalo perbualan dlm sesi kaunseling, insya allah, ia masih dalam poket kerahsiaan.

2 ulasan:

  1. segala sudah tersurat n tersirat..so apa yg ng dpt pun ptt bersyukur...at least b+ dlm tgn..kmi ni lecture ckp b-...lagi la sedih...tp kt harus sm2 usahakan dpt A+ yer..

    BalasPadam
  2. emm..nanusia sangat unik dan ada perjuangan tersendiri...so bersyukur lah nak....hahahaha

    BalasPadam